صفحه اصلی / خانه / سنبل‌ آبی تهدیدی جدی برای تالاب عینک
شرکت فیلم سازی سیکا فیلم

سنبل‌ آبی تهدیدی جدی برای تالاب عینک

مدیرکل محیط زیست گیلان گفت: گیاه مهاجم سنبل‌ آبی تهدیدی جدی برای محیط زیست تالاب عینک است .

قربانعلی محمدپور گفت: با همکاری و مشارکت شهرداری و اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان جمع‌آوری گیاه سنبل‌ آبی از تالاب عینک رشت آغاز شده است.

وی افزود: این عملیات پاکسازی بصورت مکانیکی با استفاده از دستگاه جمع آوری زباله های شناور از هفته گذشته شروع شده و همچنان ادامه دارد.

محمدپور ادامه داد: گیاه مهاجم سنبل‌ آبی تهدید جدی برای محیط زیست تالاب عینک است.

مدیرکل محیط زیست گیلان خاطر نشان کرد: اقدام مداوم برای جمع آوری این گیاه مزاحم می‌تواند برای بهبود شرایط محیط زیستی این تالاب کارساز و موثر باشد.

وی افزود:سنبل آبی (water Hyacinth) یا ارکیده آبی به دلیل رشد سریع در محیط‌ های آبی و مصرف مقادیر زیادی از اکسیژن آب، یکی از خطرناک‌ترین گونه‌های گیاهی غیر بومی آبزی است که با سرعت بالایی تکثیر می‌شود و با گسترش در مناطق مختلف پهنه آبی، تهدیدی جدی برای تنوع زیستی به شمار می‌رود.

محمدپور گفت: در حال حاضر بهترین روش برای نابودی این گیاه جمع آوری مکانیکی و همچنین آگاهی و هشدار دادن به مردم برای پرهیز از هرگونه خرید و فروش و تکثیر و انتقال  این گونه گیاهی است.

ایسنا

درباره کادوس آوا

پایگاه‌خبری‌کادوس‌آوا ⭕️فرهنگی، هنری و اجتماعی 🔹صدای‌فرهنگ آی‌دی‌تلگرام: t.me/kadusava آی‌دی توییتر: kaduskhabar@

این مطالب را نیز ببینید!

‌بیمارستان ۱۰۰ ساله رشت حال خوشی ندارد

‌بیمارستان ۱۰۰ ساله رشت حال خوشی ندارد

.بیمارستان پورسینای رشت که عمری حدود ۱۰۰ ساله دارد، با نبود سیستم گرمایشی مواجه شده و این روزها ‌بیمارستان ۱۰۰ ساله رشت حال خوشی ندارد .

بندرانزلی نیازمند اسکله های سرپوشیده است

بندرانزلی نیازمند اسکله های سرپوشیده است

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان با بیان اینکه بندرانزلی نیازمند اسکله های سرپوشیده است وباید بتوانیم در تمام فصول تخلیه و بارگیری را انجام دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شرکت فیلم سازی سیکا فیلم