صفحه اصلی / جامعه / افزایش ظرفیت حمل بار بندرانزلی به ۱۰ میلیون تن با تکمیل خط ریلی
شرکت فیلم سازی سیکا فیلم

افزایش ظرفیت حمل بار بندرانزلی به ۱۰ میلیون تن با تکمیل خط ریلی

استاندار گیلان گفت: تکمیل پروژه خط ریلی رشت ـ انزلی ـ کاسپین، ظرفیت بندرانزلی را چندبرابر کرده و امکان حمل و نقل بار با ظرفیت ۱۰ میلیون تن را نیز فراهم می‌کند.

ارسلان زارع امروز در حاشیه بازدید از زیرساخت‌ها و توانمندی‌های بندرانزلی(مجتمع بندری انزلی) اظهار داشت: شرایط اقتصادی کشور به سبب تحریم‌های ظالمانه اقتضا می‌کند از ظرفیت داخلی استان‌ها استفاده بیشتری شود.

استاندار گیلان یکی از ظرفیت‌های این استان را وجود دریای خزر در آن دانست و گفت: بندرانزلی به واسطه ظرفیت خوبی که دارد برای رفع مشکلات استان گیلان و تقویت صادرات در آن بسیار موثر است و از ابتدای دولت یازدهم حجم سرمایه‌گذاری خوبی در آن توسط دولت و بخش خصوصی انجام شده است.

وی حجم سرمایه‌گذاری در زمینه صادرات در بندرانزلی را بیش از ۸۷۰ میلیارد تومان دانست و تصریح کرد: طی بازدید از بندرانزلی، پروژه‌های فعال زیادی را که با سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی انجام شده است را مشاهده کردم.

زارع با اشاره به ظرفیت همسایه‌های شمالی استان گیلان و برنامه‌های دولت خاطرنشان کرد: تکمیل کریدور شمال و تکمیل پروژه خط ریلی رشت- انزلی- کاسپین، ظرفیت بندرانزلی را چندبرابر کرده و امکان حمل و نقل بار با ظرفیت ۱۰ میلیون تن را نیز فراهم می‌کند.

نماینده عالی دولت در استان گیلان افزود: طی جلسه‌ای مقرر شد برخی از مشکلات قابل حل در استان گیلان در سریع‌ترین زمان ممکن برطرف شود و مسائلی که نیازمند پیگیری‌های ملی نیز هستند با همت مسئولان استان تا برطرف شدن آن، دنبال شوند.

وی با تاکید بر اینکه تکمیل پروژه اتصال خط ریلی به بندرانزلی و منطقه کاسپین تا پایان دولت دوازدهم از برنامه‌های دولت فعلی است عنوان داشت: همچنین قرار است بخش اعظمی از خط ریلی رشت به آستارا نیز تکمیل شود و از تلاش‌های همه مسئولان در این رابطه قدردانی می‌کنم.

تسنیم

درباره کادوس آوا

پایگاه‌خبری‌کادوس‌آوا ⭕️فرهنگی، هنری و اجتماعی 🔹صدای‌فرهنگ آی‌دی‌تلگرام: t.me/kadusava آی‌دی توییتر: kaduskhabar@

این مطالب را نیز ببینید!

گیلان اکو موزه‌ پهناور با میراث باستانی نهان در پس هزاره‌ها

گیلان اکو موزه‌ پهناور با میراث باستانی نهان در پس هزاره‌ها

باستان‌شناسی یا آرکِئولوژی (به فرانسوی Archéologie  ) اگرچه در تعریف روشنگری درباره تاریخ بشر است، اما امروز به دغدغه‌ای برای ارتقاء هویت تبدیل شده است و گیلان با مارلیک، لیارسنگ‌بن، گسکر، یسن دیلمان و غار ۲۳۰ هزار ساله‌اش قلمرویی روشن در تاریخ این شاخه از علوم اجتماعی است

کشف غار سه هزار ساله در جنگل‌های‌ گیلان

کشف غار سه هزار ساله در جنگل‌های‌ گیلان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از کشف غار سه هزار ساله درجنگل‌های هیرکانی دیلمان واقع در شرق استان خبر داد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شرکت فیلم سازی سیکا فیلم