صفحه اصلی / جامعه / جنگل ها هم به سرنوشت یوزپلنگ ایرانی دچار می شوند؟
شرکت فیلم سازی سیکا فیلم

جنگل ها هم به سرنوشت یوزپلنگ ایرانی دچار می شوند؟

شواهد نشان می دهد که قرار است سازمان جنگل ها و مراتع با یک انتخاب غلط به دست شخصی با ملاحظات غیرزیست محیطی سپرده شود.

شنیده ها حاکی است که فردی بنام “خلیل آقایی” که مدتی معاون امور مجلس وزیر جهاد کشاورزی در مجلس شورای اسلامی بوده به عنوان رییس سازمان جنگلها و مراتع جانشین دکتر خداکرم جلالی خواهد شد.

فارغ از برخی سوابق آقایی مانند درگیری فیزیکی در مجلس شورای اسلامی با عزت ا.. یوسفیان ملا نماینده مردم آمل که مدتها در محافل خبری نقل می شد، این انتخاب دارای اشتباهات اساسی است.

وضعیت زیست محیطی کشور به گونه ای است که باید در تمام فعالیت های اقتصادی چه در حوزه صنعت و چه در حوزه کشاورزی اصل اساسی توجه به اسناد بالادستی زیست محیطی مدنظر قرار گیرد و سایر بخش ها با آن هماهنگ شوند، اما با انتخاب آقایی مشخص می شود که وضعیت بحرانی محیط زیست ایران برای مسئولان مهم نیست و وزیر جهاد کشاورزی از عمق بحران آگاهی ندارد.

این انتخاب نشان می دهد که قرار است بخش مهمی از زیست بوم کشور به فردی با نگاه کشاورزی که در حوزه زراعت فعالیت می کند سپرده شود که در تعامل با نهاد مهم مجلس هم سوابق مبهمی دارد. نتیجه این انتخاب قربانی شدن بیشتر محیط زیست به دلیل نوجه به ملاحظات کوتاه مدت در حوزه کشاورزی خواهد بود.

اتحادیه انجمن های علمی منابع طبیعی و محیط زیست ایران در بیانیه ای اعتراض خود را به این انتخاب اعلام کردند. متن کامل بیانیه بدین شرح است:

[jaw_image image=”۲۲۱۱″ link=”” target=”_self” hover_image=”” lightbox=”۰″ ][jaw_clear

تحریریه

درباره کادوس آوا

پایگاه‌خبری‌کادوس‌آوا ⭕️فرهنگی، هنری و اجتماعی 🔹صدای‌فرهنگ آی‌دی‌تلگرام: t.me/kadusava آی‌دی توییتر: kaduskhabar@

این مطالب را نیز ببینید!

گیلان اکو موزه‌ پهناور با میراث باستانی نهان در پس هزاره‌ها

گیلان اکو موزه‌ پهناور با میراث باستانی نهان در پس هزاره‌ها

باستان‌شناسی یا آرکِئولوژی (به فرانسوی Archéologie  ) اگرچه در تعریف روشنگری درباره تاریخ بشر است، اما امروز به دغدغه‌ای برای ارتقاء هویت تبدیل شده است و گیلان با مارلیک، لیارسنگ‌بن، گسکر، یسن دیلمان و غار ۲۳۰ هزار ساله‌اش قلمرویی روشن در تاریخ این شاخه از علوم اجتماعی است

کشف غار سه هزار ساله در جنگل‌های‌ گیلان

کشف غار سه هزار ساله در جنگل‌های‌ گیلان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از کشف غار سه هزار ساله درجنگل‌های هیرکانی دیلمان واقع در شرق استان خبر داد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شرکت فیلم سازی سیکا فیلم