صفحه اصلی / جامعه / «فناوری واقعیت مجازی» امکان درمان افسردگی را فراهم می‌کند
شرکت فیلم سازی سیکا فیلم
Businessman holding multimedia tech devices in his hand

«فناوری واقعیت مجازی» امکان درمان افسردگی را فراهم می‌کند

معاون مرکز مهارت‌های پیشرفته اداره کل فنی و حرفه‌ای با اشاره به کاربردهای فناوری واقعیت مجازی گفت: درمان افسرگی و اضطراب در حوزه پزشکی و آموزش پریدن نیروهای نظامی با چتر در حوزه دفاعی، بخشی از کاربرد واقعیت مجازی در زندگی انسان است.

امیر صبوری آزاد صبح امروز در جلسه بررسی و تجزیه و تحلیل سیستم‌های نظارتی و هوشمندسازی ۲۰۱۹ در رشت اظهار داشت: پردازش تصویر روشی برای تبدیل یک تصویر به شکل دیجیتال و انجام برخی عملیات روی آن است و در علوم مهندسی و علوم کامپیوتر بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

معاون مرکز مهارت‌های پیشرفته اداره‌کل فنی و حرفه‌ای در رابطه با سیستم‌های نظارتی و هوشمندسازی گفت: هوشمندسازی بدون “پردازش تصویر” ممکن نیست و از سال گذشته تیم‌های استارت‌آپی در اداره‌کل فنی‌ و حرفه‌ای تشکیل دادیم که در زمینه هوشمندسازی در کشور کار کنند.

وی یکی از مشکلات در ادارات را کارت زدن کارمندان دانست که می‌توان با پردازش تصویر و هوشمندسازی تمام ورود و خروج افراد را کنترل کرد و افزود: هر چیزی که برای انسان قابل حس کردن باشد می‌تواند از طریق پردازش تصویر، هوشمندسازی شود.

 صبوری آزاد با اشاره به انواع روش‌های پردازش تصویر خاطرنشان کرد: شمارش ورود و خروج افراد و ماشین‌ها به‌طور دقیق، درنظر گرفتن خطای فرضی در یک تصویر و ایجاد یک محدودیت در آن منطقه که ورود هر چیز اضافی را به‌صورت آلارم به شما اطلاع می‌دهد.

معاون مرکز مهارت‌های پیشرفته اداره‌کل فنی و حرفه‌ای تصریح کرد: هوشمندسازی کشاورزی به‌طوری‌که نیاز به نیروی انسانی نباشد و همچنین تغییر زاویه دوربین‌ها نیز از دیگر کاربردهای هوشمندسازی و پردازش تصویر است.

وی گفت: ضبط قسمتی از تصویر با کیفیت بالا و مابقی تصویر با کیفیت پایین‌تر و “عبور از خط تعیین شده” که به شما امکان می‌دهد تا بر روی تصویر دریافتی، خطی مشخص کنید و در زمان نزدیک شدن سوژه به آن، آژیر خطر به صدا درآید که این ویژگی برای محافظت پیرامونی کارخانجات و زندان‌ها قابل استفاده است.

صبوری آزاد به مراحل پردازش تصویر اشاره کرد و بیان داشت: پردازش تصویر به‌طور کلی شامل ۳ مرحله وارد کردن تصویر یا اسکن نوری، تجزیه و تحلیل تصویر و فشرده‌سازی داده‌ها و افزایش تصویر و الگوهای پراکندگی خروجی که می‌تواند تصویر یا گزارشی بر اساس تجزیه و تحلیل تصویر باشد.

معاون مرکز مهارت‌های پیشرفته اداره‌کل فنی و حرفه‌ای با بیان اینکه مثال‌های متعددی برای یادگیری ماشین وجود دارد ابراز داشت: تشخیص و شناسایی چهره در یک تصویر، فیلتر کردن ایمیل‌ها و دسته‌بندی آنها به دو بخش هرزنامه و غیرهرزنامه، تشخیص پزشکی و پیش‌بینی آب و هوا از جمله مثال‌هایی در این رابطه است‌

وی با اشاره به کاربرد واقعیت مجازی در حوزه‌های مختلف افزود: در پزشکی برای درمان افسردگی یا اضطراب، در صنایع دفاعی برای آموزش پریدن نیروهای نظامی با چتر، در معماری جهت بررسی دقیق ابعاد طرح، حذف محدودیتی به‌نام زاویه در حوزه ورزش و در سفر و گردشگری نیز امکان بازدید از مکان‌های مطرح جهان را فراهم می‌کند.

تسنیم

درباره کادوس آوا

پایگاه‌خبری‌کادوس‌آوا ⭕️فرهنگی، هنری و اجتماعی 🔹صدای‌فرهنگ آی‌دی‌تلگرام: t.me/kadusava آی‌دی توییتر: kaduskhabar@

این مطالب را نیز ببینید!

گیلان اکو موزه‌ پهناور با میراث باستانی نهان در پس هزاره‌ها

گیلان اکو موزه‌ پهناور با میراث باستانی نهان در پس هزاره‌ها

باستان‌شناسی یا آرکِئولوژی (به فرانسوی Archéologie  ) اگرچه در تعریف روشنگری درباره تاریخ بشر است، اما امروز به دغدغه‌ای برای ارتقاء هویت تبدیل شده است و گیلان با مارلیک، لیارسنگ‌بن، گسکر، یسن دیلمان و غار ۲۳۰ هزار ساله‌اش قلمرویی روشن در تاریخ این شاخه از علوم اجتماعی است

کشف غار سه هزار ساله در جنگل‌های‌ گیلان

کشف غار سه هزار ساله در جنگل‌های‌ گیلان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از کشف غار سه هزار ساله درجنگل‌های هیرکانی دیلمان واقع در شرق استان خبر داد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شرکت فیلم سازی سیکا فیلم