صفحه اصلی / کادوس تماشا / گشتی در بازار بزرگ رشت
شرکت فیلم سازی سیکا فیلم

گشتی در بازار بزرگ رشت


رشت زیبا و متمدن از قدیم به شهر باران‌های نقره‌ای معروف بوده، شهری که در تمام ایام سال، حتی در تابستان نیز باران‌های موسمی و نقره‌ای‌اش بر طراوت، تازگی و هوای پاکش می‌افزاید و رشت را چون عروسی در شمال ایران که لباس زلال هوای پاک دارد و تور آبی رنگی از دریای کاسپین بر سر کرده چشم‌نواز و بی‌همتا می‌کند.

بازار بزرگ شهر رشت در بافت قدیمی و مرکزی این شهر قرار داشته و مرکز کلیه ی فعالیت‌های بازرگانی در استان گیلان است.این بازار شامل میدان بزرگ و کوچک، چهارسوق‌‌ها و کاروانسراهایی ست که سبک معماری و تزیینات و طاقی‌هایشان از قدیم الایام همچنان پابرجا مانده، به همین دلیل دارای جاذبه‌های گردشگری است.در گوشه و کنار بازار رشت می توان جلوه های گوناگونی از زیبایی‌های فرهنگ فولکلوری را دید، جلوه هایی که هر یک در نوع خود بسیار زیبا و جذاب هستند. این بازار از بخش های گوناگونی شامل کاروانسراها و طاقی‌ها و… تشکیل شده است.در بافت ۲۴ هکتاری بازار رشت، ۱۴ کاروانسرا وجود دارد که توسط راسته‌های مختلف به هم مرتبطند. این کاروانسراها در دوره قاجاریه و اوایل دوره پهلوی برای کانون‌های بازرگانی ساخته شدند. تعدادی از آن ها عبارتند از: طاقی‌های بزرگ و کوچک، کاروانسراهای محتشم، چینی چیان، ملک و…

درباره کادوس آوا

پایگاه‌خبری‌کادوس‌آوا ⭕️فرهنگی، هنری و اجتماعی 🔹صدای‌فرهنگ آی‌دی‌تلگرام: t.me/kadusava آی‌دی توییتر: kaduskhabar@

این مطالب را نیز ببینید!

تاریخ شفاهی نشریات فرهنگی، هنری و ادبی گیلان در خانه‌ فرهنگ گیلان

تاریخ شفاهی نشریات فرهنگی، هنری و ادبی گیلان در خانه‌ فرهنگ گیلان

نشست تاریخ شفاهی نشریات فرهنگی، هنری و ادبی گیلان، پنجشنبه ۲۹ اردیبهشت ساعت ۵ عصر با حضور چهره‌های مطرح هنر و ادبیات گیلان و با سخنرانی محمود نیکویه، محقق و منتقد و رضا نوزاد، نویسنده و محقق و نمایش مستند رشت‌نامه به کارگردانی حامد اریب برگزار شد.

نشست منتقدان از یاد رفته؛ نقد آرشیو نقد ادبی ایران در خانه فرهنگ گیلان

نشست منتقدان از یاد رفته؛ نقد آرشیو نقد ادبی ایران در خانه فرهنگ گیلان

ر چهره‌های مطرح هنر و ادبیات گیلان و با سخنرانی دکتر علیرضا نیکویی، محقق و استاد دانشگاه و شعرخوانی علی‌رضا پنجه‌ای، شاعر، روزنامه‌نگار و منتقد ادبی برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شرکت فیلم سازی سیکا فیلم