صفحه اصلی / کادوس تماشا / گفت‌وگوی اختصاصی کادوس‌خبر با «آرش بدرطالعی» طراح گرافیک
شرکت فیلم سازی سیکا فیلم

گفت‌وگوی اختصاصی کادوس‌خبر با «آرش بدرطالعی» طراح گرافیک

گرافیک شهری و تاثیر بر زندگی مردم شهر

محیط مغشوش و ناهمگون بصری شهرهای امروزی ما که بدون توجه به ارزش های زیبایی شناسی، تاریخی، فرهنگی، کالبدی،  شکل گرفته و به محیطی ناخوشایند و فاقد هویت تبدیل شده است می تواند با استفاده به جا از آثار گرافیک محیطی در سطح شهر، تا حدی بهبود یابد. گرافیک محیطی به عنوان جلوه ای از هنرهای تجسمی با ارتباطات غیرکلامی که در سطح جامعه جهت رفع نیازها اعم از تجاری، اطلاع رسانی، خدماتی، اجتماعی، فرهنگی و … برقرار می‌کند، در ایجاد فضایی مطلوب و سامان دهی فضای شهری مدرن امروز نقش به سزا و مؤثری دارد. به همین سبب گرافیک محیطی را از ارکان اصلی زندگی شهری می دانند که موجب بهبود وضعیت کالبدی شهر و به تبع وضعیت روانی و کیفی زندگی شهروندان می گردد.

نتایج مطالعات حاکی از آن است که عناصر گرافیکی در محیط چه به عنوان تک عنصر چه در ترکیب با سایر اجزای شهری بتواند فقدان تناسبات بصری موجود در شهر را با طراحی اصولی و کاربردی تاحدی ساماندهی کند تا در افزایش کیفیت زندگی شهروندان مؤثر باشد. در راس هرم دلایل وجود این نوع معضلات در محیط شهری امروزی نبود مدیریت شهری مناسب و یا به کارگیری کارشناسان تخصصی در دستگاه های اجرایی است تا با مطالعه ریشه های فرهنگی و اجتماعی جامعه به کاربرد صحیح این آثار در سطح شهر بپردازد.

در این خصوص با « آرش بدرطالعی » طراح گرافیک درباره تاثیر گرافیک شهری بر زندگی مردم شهرگفت‌وگویی تصویری داشتیم تا از گرافیک و نقش آن در زندگی مردم شهر بگوید.

گفت‌وگوی تصویری اختصاصی «کادوس_خبر» با « آرش بدرطالعی » را ببینید.  

درباره کادوس آوا

پایگاه‌خبری‌کادوس‌آوا ⭕️فرهنگی، هنری و اجتماعی 🔹صدای‌فرهنگ آی‌دی‌تلگرام: t.me/kadusava آی‌دی توییتر: kaduskhabar@

این مطالب را نیز ببینید!

تاریخ شفاهی نشریات فرهنگی، هنری و ادبی گیلان در خانه‌ فرهنگ گیلان

تاریخ شفاهی نشریات فرهنگی، هنری و ادبی گیلان در خانه‌ فرهنگ گیلان

نشست تاریخ شفاهی نشریات فرهنگی، هنری و ادبی گیلان، پنجشنبه ۲۹ اردیبهشت ساعت ۵ عصر با حضور چهره‌های مطرح هنر و ادبیات گیلان و با سخنرانی محمود نیکویه، محقق و منتقد و رضا نوزاد، نویسنده و محقق و نمایش مستند رشت‌نامه به کارگردانی حامد اریب برگزار شد.

نشست منتقدان از یاد رفته؛ نقد آرشیو نقد ادبی ایران در خانه فرهنگ گیلان

نشست منتقدان از یاد رفته؛ نقد آرشیو نقد ادبی ایران در خانه فرهنگ گیلان

ر چهره‌های مطرح هنر و ادبیات گیلان و با سخنرانی دکتر علیرضا نیکویی، محقق و استاد دانشگاه و شعرخوانی علی‌رضا پنجه‌ای، شاعر، روزنامه‌نگار و منتقد ادبی برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شرکت فیلم سازی سیکا فیلم