صفحه اصلی / کادوس تماشا / گفت‌وگوی اختصاصی کادوس‌خبر با «افشین هاشمی»
شرکت فیلم سازی سیکا فیلم

گفت‌وگوی اختصاصی کادوس‌خبر با «افشین هاشمی»

افشین هاشمی –متولد ۱۳۵۴- را بیش و پیش از هر چیزی، روی صحنه‌ی تئاتر به‌یاد می‌آوریم، بازیگر، کارگردان و نویسنده‌ای که طیِ بیست‌وچند سالِ گذشته، کارش تداوم داشته و از تئاتر به عالمِ سینما و بعضا تلویزیون پرتاب شده است. طی این سال‌ها تجربه‌ها و همکاری‌های متنوعی را با آدم‌های گوناگون از سر گذرانده، از بهرام بیضایی تا محمد رضایی راد، از رضا میرکریمی تا محمد رحمانیان، حمید امجد، مازیار میری، مهدی صباغ‌زاده و… .

همه‌فن‌حریفیِ او سبب شده تا هم جلوی دوربین و هم پشتِ آن، هم روی صحنه و هم پشتِ آن فعالیت‌های مختلف و چشم‌گیری داشته باشد. هاشمی از آن دست تئاتری‌های باسواد است، کتاب زیاد می‌خواند و به‌ غایت هم می‌نویسد. تاکنون از او کتاب‌هایی در قالب نمایش‌نامه، داستان و حتی خواب‌نگاری‌هایش به چاپ رسیده است. «خسته نباشید!»، «صدای آهسته»، «گذر موقت»، «خاله قورباغه» و «خداحافظ دختر شیرازی» پنج فیلمی هستند که تاکنون افشین هاشمی کارگردانی‌شان را برعهده داشته است.

دوشنبه، چهارم شهریور ماه به همت گروه روایت معاصر شهر، «صدای آهسته»ی هاشمی فیلمی که هم‌اکنون در گروه هنر و تجربه‌ی تهران در حال اکران است، در تماشاخانه‌ی اکبر رادیِ رشت در دو سانس به نمایش درآمد و با استقبال مخاطبان گیلانی روبه‌رو شد. همین اکران بهانه‌ای شد تا از افشین هاشمی بخواهیم مقابل دوربین «کادوس‌خبر» بنشیند و گفت‌وگویی مختصر داشته باشیم، گفت‌وگویی که درعین کوتاهی، متنوع است. همچنین نویسندگی این فیلم را، محمد رضایی راد، نویسنده و کارگردان مطرح گیلانی برعهده داشت.

هاشمی در این گفت‌وگو از همکاری‌هایش با بهرام بیضایی و محمد رضایی راد می‌گوید تا تجربه‌های سینمایی و تئاتری‌اش. هاشمی کوتاه سخن می‌گوید، اما مفید و حاصلش دیدنی از آب درآمده است.
گفت‌وگویی تصویری و اختصاصی «کادوس‌خبر» با افشین هاشمی را ببینید.

درباره کادوس آوا

پایگاه‌خبری‌کادوس‌آوا ⭕️فرهنگی، هنری و اجتماعی 🔹صدای‌فرهنگ آی‌دی‌تلگرام: t.me/kadusava آی‌دی توییتر: kaduskhabar@

این مطالب را نیز ببینید!

تاریخ شفاهی نشریات فرهنگی، هنری و ادبی گیلان در خانه‌ فرهنگ گیلان

تاریخ شفاهی نشریات فرهنگی، هنری و ادبی گیلان در خانه‌ فرهنگ گیلان

نشست تاریخ شفاهی نشریات فرهنگی، هنری و ادبی گیلان، پنجشنبه ۲۹ اردیبهشت ساعت ۵ عصر با حضور چهره‌های مطرح هنر و ادبیات گیلان و با سخنرانی محمود نیکویه، محقق و منتقد و رضا نوزاد، نویسنده و محقق و نمایش مستند رشت‌نامه به کارگردانی حامد اریب برگزار شد.

نشست منتقدان از یاد رفته؛ نقد آرشیو نقد ادبی ایران در خانه فرهنگ گیلان

نشست منتقدان از یاد رفته؛ نقد آرشیو نقد ادبی ایران در خانه فرهنگ گیلان

ر چهره‌های مطرح هنر و ادبیات گیلان و با سخنرانی دکتر علیرضا نیکویی، محقق و استاد دانشگاه و شعرخوانی علی‌رضا پنجه‌ای، شاعر، روزنامه‌نگار و منتقد ادبی برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شرکت فیلم سازی سیکا فیلم